Breadcrumbs

Home Ważne informacje

Ważne nowe informacje
schematy RAKS SQL PDF Drukuj

Jesteś księgową, pracujesz lub prowadzisz biuro rachunkowe i pracujesz w programie RAKS SQL, jednak:

- uważasz, że program jest zbyt skomplikowany

- słyszałaś, że program jest świetny, ale nie potrafisz korzystać z ułatwień,

mogę Ci pomóc.

Pierwszą fakturę w programie księgowałam godzinę. Po pracy w Symfonii, której obsługa jest w miarę instynktowna, praca w programie RAKS SQL wydawała się niezwykle skomplikowana.

Jednak program ma świetną funkcję w postaci schematów księgowych i wzorców księgowań, które sprawiają, że „samo się księguje”.

Uważam, że żeby stworzyć dobry schemat księgowania, trzeba mieć doświadczenie w księgowości. Wiadomo, że nie każdy księgowy musi być informatykiem i nie każdy informatyk musi być księgowym.

Pomogłam już wielu księgowym. Jak do tej pory rozpisałam każdy schemat. Schematy szyję na miarę, według indywidualnego zamówienia. Oferuję również pomoc w nauce obsługi programu. Wdrażam wzorce księgowania, uczę jak rozksięgowywać wyciągi bankowe, raporty kasowe, czy faktury sprzedaży. Łączę się zdalnie i szkolę (nawet w godzinach późno popołudniowych) lub przyjeżdżam na miejsce (rejon powiatu puckiego i Trójmiasta).

Bo „wszystko jest trudne, zanim stanie się proste” – tak jest z programem RAKS SQL.

Jeśli potrzebujesz schematu księgowania lub po prostu pomocy w obsłudze programu  – zadzwoń 601 677 393 lub napisz Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

                                                                                                                                              Dorota Gończ

 


 


 

 
PROWADZENIE EWIDENCJI SPRZEDAŻY PRZEZ OSOBY NIE POSIADAJĄCE KASY FISKALNEJ, NIE BĘDĄCE PŁATNIKAMI VAT PDF Drukuj

Osoby zwolnione z podatku VAT, szczególnie prowadzące działalność sezonowo, powinny zwrócić uwagę na to, że ewidencję sprzedaży należy prowadzić cały rok, bez względu na okresy zawieszenia działalności gospodarczej. Jest to szczególnie ważne dla osób pobierających zaliczki w czasie zawieszenia działalności gospodarczej. Otrzymaną zaliczkę (wpłaconą na konto lub gotówką) należy wpisywać do ewidencji sprzedaży w miesiącu jej otrzymania, bez względu na to, czy działalność jest zawieszona, czy odwieszona. Pozostała część dopłaty należy wpisać do ewidencji w dacie jej otrzymania.

Przykład dla osób wynajmujących pokoje   

Dnia 02.01.20XX roku otrzymano przelewem na konto bankowe dwie zaliczki:

1)      od p. Kowalskiego – 200 zł, pozostaje do dopłaty 850 zł, rezerwacja 01.07.20XX – 07.07.20XX

2)      od p. Iksińskiego – 300 zł, pozostaje do dopłaty 900 zł, rezerwacja 03.07.20XX-10.07.20XX

ujęcie zaliczek w ewidencji sprzedaży:

miesiąc: styczeń 20XX

l.p.

data uzyskania przychodu

przychód nieudoku-mentowany

faktury

razem

UWAGI

przychód narastająco

1.

02.01.20XX

500,00

 

500,00

500,00

 

 

 

 

 

 

Suma folio

500,00

 

500,00

 

Z przeniesienia

 

 

 

 

Razem

500,00

 

500,00

 

 

Po odwieszeniu działalności zakwaterowano gości:

- dnia 01.07.20XX roku p. Kowalskiego - przyjęto dopłatę 850 zł,

- dnia 03.07.20XX p. Iksińskiego - przyjęto dopłatę 900 zł,

- dnia 10.07.2012 p. Igreka – nie wpłacał wcześniej zaliczki – wpłacił w całości 1 000 zł,

- dnia 15.07.20XX p. Koch  – nie wpłacał wcześniej zaliczki – wpłacił 1 200 zł, poprosił o wystawienie faktury

ujęcie w ewidencji sprzedaży:

miesiąc: lipiec 20XX

l.p.

data uzyskania przychodu

przychód nieudoku-mentowany

faktury

razem

UWAGI

przychód narastająco

1.

01.07.20XX

850,00

 

850,00

1 350,00

2.

03.07.20XX

900,00

 

900,00

2 250,00

3.

10.07.20XX

1 000,00

 

1 000,00

3 250,00

4.

15.07.20XX

 

1 200,00

1 200,00

4 450,00

Suma folio

2 750,00

1 200,00

3 950,00

 

Z przeniesienia

500,00

 

500,00

 

Razem

3 250,00

1 200,00

4 450,00

 

 

Podobna zasada ewidencji zaliczek (terminu ewidencji) dotyczy osób, które posiadają, bądź będą posiadać kasy fiskalne. Otrzymanie zaliczki wymaga zaewidencjonowania przychodu w dacie jej otrzymania (nie później niż w ostatnim dniu miesiąca, w którym otrzymano zaliczkę) – bez względu, czy w tym czasie działalność jest zawieszona, czy nie.

W celu prawidłowego rozliczania zaliczek dysponujemy w biurze bardzo praktycznymi drukami (sprawdzonymi przez naszych klientów), które prawidłowo i na bieżąco wypełniane ułatwiają rozliczenia zaliczek i dopłat – udostępniamy je klientom naszego biura bezpłatnie. 

 

                                                                                                                                          Dorota Gończ

 


 


 
 
 
 
 

Ankieta

Czy jesteś zadowolony ze swojego obecnego biura?
 

Noclegi

 
 
 
Inspiracja ;-))